Skip to content

Crossover!

januari 13, 2010

Världens bilproducenter söker nya vägar och förser nya bilar med allt mer avancerade system där smarta telefoner blir bilens kommunikationscentrum. US Fords bilar med Sync-system säljs dubbelt upp jämfört med icke-kommunicerande i Californien exempelvis. Är bilindustrin den nya nöjesindustrin? Bra och intressant artikel i Adage om detta här.

Och i konsekvens med detta kan påminnas om att Södra Skogsägarna i Sverige utvecklar sin produktion och förutom befintlig verksamhet som timmer och pappersråvara ser tillverkning av fordonsbränsle som nästa stora grej. Spännande värld!

Annonser
One Comment leave one →
  1. januari 14, 2010 4:21 e m

    Herr Ditch är helt rätt ute. Media kryper in överallt, och i bilar speciellt. Kläm in en autopilot i bilen (http://blogs.consumerreports.org/cars/2007/11/car-autopilot-t.html) och ge mig senaste versionen av Gran Tourismo i min in-car-console…

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: