Skip to content

Go Danica

januari 14, 2010

Med tanke på hypen kring Schumacher i F1 bör man påminna om racerförare som tar sina uppdrag för sponsorerna till nya höjder. Frånsett en ur feministisk synpunkt lätt tveksam politisk korrekthet, är filmerna med världens snabbaste racingtjej Danica Patrick för GoDaddy lysande exempel på hur man utnyttjar sitt sponsorskap och bygger varumärken. Danicas kommersiella värde när hon under 2010 också börjar köra Nascar lär inte minska. Och pinsamt nog för Formel 1 så finns där inget som kan matcha rock n´rollfaktorn i amerikansk racing. Inte konstigt att Branson ville ha Danica som chaffis i nya Virgin F1…

Annonser
No comments yet

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: